INNOVATION IN EDUCATION THROUGH THE EYES OF STUDENTS
Аннотация
В статье рассматривается понятие и сущность образовательных инноваций, дано определение инноваций в образовательном процессе. Авторами данной статьи проведено анкетирование учеников 9-11 классов средней школы № 11, целью которого выступало определение знания учеников об образовательных инновациях и их готовности к обучению с использованием образовательных инноваций. Выборка составила 53 человека. Результаты данного анкетирования говорят о следующем: в целом ученики адекватно понимают сущность образовательных инноваций, осознают их важное значение в обеспечении качества профессионального образования; большинство учеников предпочитают традиционную форму обучения; более половины учеников проявляют интерес к современном образовательным технологиям.
Литература
Alexandrova V.G. The role of an innovative approach in training a young teacher / V.G. Alexandrova // Pedagogical sciences journal, 2016- No.3-45-47 p.
Berezhnoy V.I. Innovations in education and science. Edition II. Part 1. Collection of articles; Rusines - M., 2017 - 710 p.
Berezhnoy V.I. Innovations in education and science. Edition II. Part II. Digest of articles; Rusines - M., 2017 - 446 p.
Ilyin G.L. Educational innovation; Prometheus - M., 2019 - 925 p.
Koryakovtseva N.F. Modern methods of organization independent work of students of a foreign language: a guide for teachers / N.F. Koryakovtseva. - M.: Arkti, 2017- 175 p.
Marushchak E.B. Innovative educational and methodological support of practice-oriented training of pedagogical personnel / E.B. Marushchak // Bulletin of pedagogical innovations journal, 2015-No. 3(39) - 61-66 p.
Novikova G.P. The new content of the principles of continuity and continuity in the conditions of innovative activity of educational complexes / G.P. Novikova // Pedagogical education and science journal, 2017- No.4- 15-25 p.
Tyunnikov Y.S. An integrative approach to building a system for preparing future teachers for innovative activities / Y.S. Tyunnikov, V.V. Krylova // Pedagogical education and science: journal, 2015 - No.5 - 17-25 p.
Vasilyeva Y.S. Grounds for choosing teaching methods foreign languages in modern conditions // Modern models of teaching foreign languages and cultures in the context of quality management: a collection of materials of the III All-Russian (with international participation) conference / Y.S. Vasilyeva. - M.: RSSU, 2009 - 200-205 p.
CC BY-ND
Эта лицензия позволяет свободно распространять произведение, как на коммерческой, так некоммерческой основе, при этом работа должна оставаться неизменной и обязательно должно указываться авторство.