THE CONCEPT OF HIGHER MUSIC AND PEDAGOGICAL EDUCATION BASED ON THE POLY-ARTISTIC APPROACH

  • V. Sin UO BSPU them. M. Tanka
Keywords: poly-artistic approach, principles of a poly-artistic approach, concept, methodological positions, theoretical positions, organization of the musical educational process, syllabus

Abstract

The training of a specialist in the field of teaching musical art requires improvement. One of the promising areas of modern music and teacher education is the ability to rely on a poly-artic approach, the concept of which is proposed in this article. It is based on: the ideas of the development of the world and man, the theoretical foundations of music education, reliance on four interrelated approaches. The developed principles of a multiartistic approach ensure the effectiveness of the musical educational process, and the directions for the implementation of multi-artistic approach are associated with the organization of the educational process, modernization of the curriculum, etc. The proposed changes in the curriculum expand the possibilities of diversification, diversity and mobility of the system of training specialists at the university to ensure the implementation of a poly-artic approach at school.

Author Biography

V. Sin, UO BSPU them. M. Tanka

graduate student of the department of general pedagogy

References

1. Аристотель. Сочинения. В 4-х т. Т.3 ; перевод / Вступ. статья и примеч. И. Д. Рожанский. – М. : Мысль, 1981. – 613 с.
2. Бай, Хуа. Теоретико-методологические основы преподавания музыкального искусства в контексте диалога культур / Хуа Бай. – Минск : ИВЦ Минфина, 2017. – 234 с.
3. Взаимодействие и интеграция искусств в полихудожественном развитии школьников / под ред. Б. П. Юсова. – Луганск, 1999 – 180 с.
4. Ермолинская, Е. А. Взаимодействие искусств как условие активизации педагогического творчества учителя изобразительного искусства: автореф. к.п.н. /Е. А.Ермолинская. – М, 2004 – 20 с.
5. Кабкова, Е. П. Педагогические технологии в дополнительном художественном образовании детей: метод. пособие / Е. П. Кабкова. – М. : Просвещение, 2009 – 176 с.
6. Мольц, М. Психокибернетика / М. Мольц. – СПб. : Питер, 2002. – 220 с.
7. Платон. Соч. в 3 т., ч.1 / Платон. – 401 е. – М. : Мысль, 1972, – С. 185.
8. Полякова, Е.С. Концепция перманентного развития личности педагога-музыканта в условиях полисубъектного взаимодействия / Е.С. Полякова // Теория и практика на психолого-педагогическата подготовка на специалиста в университета: Сборник с научни доклади. – Втора книга. – Ассоциация на професорите от славянските страни (АПСС). – 2016. – Габрово: Издателство «ЭКСПРЕС», 2016. – 647 с. – С. 127–132.
9. Полякова, Е. С. Методологические основания развития личности педагога-музыканта в образовательном процессе / Е. С. Полякова. – Минск : ИВЦ Минфина, 2019. – 235 с.
10. Рева, В. П. Системы музыкального воспитания : учебно-методические материалы : в 2 ч. / В. П. Рева. – Могилев : МГУ имени А. А. Кулешова, 2017. – Ч. 1. – 72 с.
11. Стукалова, О. В. Созвучие идей (о философских основах теории Б. П. Юсова) / О. В. Стукалова // Междисциплинарный интегрированный подход к обучению и воспитанию искусством (опыт региональных исследований) : Сборник науч. тр. – М. : Институт художественного образования РАО, 2006. – С. 1620.
12. Сыма, Цянь. Юэ шу («Трактат о музыке») / Цянь Сыма // Исторические записки («Ши цы»). – М. : Наука, 1986. – Т.4. – С. 77-92.
13. Тарапата-Бiльченко, Л. Г. Фiлософiя музики: навчальний посiбнiк для студентив та магiстрантiв факультету мистецтв /Л. Г. ТарапатаБiльченко. – Суми : СумДПУ iм. А. С. Макаренка, 2004. – 76 с.
14. Чжу, Цзин. Сравнение моделей высшего музыкального образования Китая и России / Цзин Чжу. – Городское образование. – 2014. – № 5. – С. 274.
15. Чи, Юймин. Приобщение студентов китайских музыкально-педагогических вузов к российской виолончельной музыке / Юймин Чи. – Педагогическое образование в России. – 2015. – № 6. – С. 80-85.
16. Шу, Цзин. Сборник афоризмов Конфуция / Цзин Шу. – Литература и музыкальная эстетика[J]. – Журнал объединенных университетов. – 2004. – № 4.
17. 孙继南 中国近现代音乐教育史纪年:1840-2000. 山东教育出版社 2004.669. = Сунь, Цзинань. Летописи истории китайского современного музыкального образования и музыкального образования новой эпохи: 1840-2000 / Цзинань Сунь. – Шаньдун : Изд-во Образование Шаньдун, 2004. – 669 с.
Published
2020-11-27
How to Cite
Sin, V. 2020. “THE CONCEPT OF HIGHER MUSIC AND PEDAGOGICAL EDUCATION BASED ON THE POLY-ARTISTIC APPROACH ”. EurasianUnionScientists 1 (10(79), 23-27. https://doi.org/10.31618/ESU.2413-9335.2020.1.79.1033.