THE EDUCATIONAL TECHNOLOGY EDUTAINMET IN FORMING FOREIGN LANGUAGE COMMUNICATIVE COMPETENCE OF STUDENTS
Abstract
This article discusses the educational technology edutainment aimed at increasing the interest in the subject «Foreign language» among the students. The advantages, components and its role in forming communicative competence are highlighted.
References
2. Зубкова Г.И. Повышение мотивации студентов-переводчиков к изучению иностранного языка средствами мультимедиа// Казанский педагогический журнал. №4. 2015. – С. 350-353.
3. Изотова Н.В. Система средств визуализации в обучении иностранному языку// Вестник Брянского государственного университета. 2015 (2). –С. 70-73, С. 238-245.
4. Кобзева Н.А. Edutainment как современная технология обучения// Ярославский педагогический вестник .2012 . № 4. –С. 192-195.
5. Королёва М. Использование технологии Эдьютейнмент на уроках и во внеурочной деятельности на начальном этапе обучения английскому языку. [Электронный ресурс]. URL: http://iyazyki.prosv.ru/2017/04/use-of-edutainmenttechnology/ (дата обращения: 08.01.2019)
6. Ливак Н.С., Лис Е.В. Роль инновационных подходов в образовании// Основы профессионального развития личности: сборник статей VII Международной научно-практической конференции. – Пенза: Приволжский Дом знаний, 2014. –С. 6-9
7. Мощинская Н.В. Место визуальных средств в системе работы по пособию «Русская культура: диалог со временем» // Иноязычное образование в современном мире. – 2013. – Ч. 1. – С. 38–44.
8. Селевко Г.К. Современные образовательные технологии. — М.: Народное образование, 1998. – 256 с.
9. Файзуллина Э.Ф. Современные приемы в методике преподавания иностранных языков / Э.Ф. Файзуллина, А.М. Зарипова // Вестн. ЛГУ им. А.С. Пушкина. - 2015. - № 1. – C. 238-245.
10. Bailly F. Die Sprachanimation in deutschfranzösischen Jugendbegegnungen [Электронный ресурс]. URL: https://www.ofaj.org/media/diesprachanimation-in-deutsch-franzosischenjugendbegegnungen.pdf
CC BY-ND
A work licensed in this way allows the following:
1. The freedom to use and perform the work: The licensee must be allowed to make any use, private or public, of the work.
2. The freedom to study the work and apply the information: The licensee must be allowed to examine the work and to use the knowledge gained from the work in any way. The license may not, for example, restrict "reverse engineering."
2. The freedom to redistribute copies: Copies may be sold, swapped or given away for free, in the same form as the original.