THE ROLE OF WORKS OF ART IN THE DISCOURSE OF SOCIAL ADVERTISING
Abstract
The article discusses ways to use well-known works of painting, sculpture, and architecture in social advertising. There are three main ways: first, a work of art can be completely reproduced on a poster, second, when transferred to a poster, the work of art can undergo a significant transformation, and third, social advertising contains only an allusion to the work of art.
References
2. Анисимова Т. В., Чубай С. А. Социальная реклама: риторический анализ плакатов социальной тематики: монография. М.: РУСАЙНС, 2020. 278 с.
3. Катермина В. В. Специфика рекламного сообщения как креолизированного текста // Язык: категории, функции, речевое действие: М-лы Х юбилейной международной конференции к 75летию В. С. Борисова. М.: Изд-во МПГУ, 2017. Вып. 10, Ч. 1. С. 82-85.
4. Новохачева Н. Ю. Стилистический прием литературной аллюзии в газетно-публицистическом дискурсе конца XIX – начала XX вв.: дисс... канд. филол. наук. Ставрополь, 2005. 192 с.
5. Шатунов Ю. А., Козлова А. С. Шедевры живописи в рекламе // Актуальные вопросы социально-экономического развития и правового регулирования в регионе: сб. научных статей [Электронный ресурс] / отв. ред. Г. Л. Белов. Чебоксары: Чуваш. гос. пед. ун-т, 2020. С 52-153.
CC BY-ND
A work licensed in this way allows the following:
1. The freedom to use and perform the work: The licensee must be allowed to make any use, private or public, of the work.
2. The freedom to study the work and apply the information: The licensee must be allowed to examine the work and to use the knowledge gained from the work in any way. The license may not, for example, restrict "reverse engineering."
2. The freedom to redistribute copies: Copies may be sold, swapped or given away for free, in the same form as the original.