EXTRALINGUISTIC FEATURES OF THE APPLICATION OF DENGLISH IN THE LANGUAGE OF GERMAN ADVERTISING

  • A. Aubakirova КазУМОиМЯ им. Абылай хана
  • G. Tusupova ЕНУ им. Л.Н.Гумилева
  • N. Ustelimova ЕНУ им. Л.Н.Гумилева
Keywords: denglish, marketing

Abstract

The article examines the extralinquistic features of the functioning of Anglicisms in the German language. The phenomenon of denglish is shown on the example of German advertising texts.

Author Biographies

A. Aubakirova , КазУМОиМЯ им. Абылай хана

к.п.н., доцент

G. Tusupova , ЕНУ им. Л.Н.Гумилева

к.п.н., и.о.доцента

N. Ustelimova , ЕНУ им. Л.Н.Гумилева

к.п.н., и.о. доцента

References

1. Denglisch. http://de.wikipedia.org/wiki/Denglisch
2. Duden 2001 – Deutsches Universalwörterbuch. 4., neu bearb. u. erw. Aufl. Mannheim u.a.
3. Янг Марк Как немецкий побеждает // Denglish
4. Die Datenbank der Slogans www.slogans.de
5. Патрикеева.A.A. Англицизмы в немецком языке : на материале языка рекламы : автореферат дис. . кандидата филологических наук : 10.02.20 /
6. T.Niehr. Linguistische Anmerkungen zu einer populären Anglizismen Kritik, 2009
Published
2020-11-20
How to Cite
Aubakirova , A., G. Tusupova, and N. Ustelimova. 2020. “ EXTRALINGUISTIC FEATURES OF THE APPLICATION OF DENGLISH IN THE LANGUAGE OF GERMAN ADVERTISING”. EurasianUnionScientists 4 (10(79), 40-42. https://doi.org/10.31618/ESU.2413-9335.2020.4.79.1060.