ФОРМИРОВАНИЕ СЛОВООБРАЗОВАТЕЛЬНЫХ ПОНЯТИЙ У МЛАДШИХ ШКОЛЬНИКОВ СРЕДСТВАМИ УЧЕБНИКА РУССКОГО ЯЗЫКА (УМК «ШКОЛА РОССИИ»)
Abstract
The article examines the process of formation of word-formation concepts of primary schoolchildren by means of the Russian language textbook (on the example of the Russian School of Management). The methods of working on the formation of the concepts of "root", "one-root words", "ending" and "base", "prefix" and "suffix" are given. The practical significance of the skills being formed is shown.
References
Словообразование. М.: Флинта: Наука,
2011. – 328с.
2.Канакина В.П., Горецкий В.Г. Русский язык. 1 класс. Учеб. для общеобразоват. организаций. М.: Просвещение, 2016. – 143с.
3.Канакина В.П., Горецкий В.Г. Русский язык. 2 класс. Учеб. для общеобразоват. организаций. В 2ч. Ч.1. М.: Просвещение, 2016. – 144с.
4.Канакина В.П., Горецкий В.Г. Русский язык. 3 класс. Учеб. для общеобразоват. учреждений. В 2ч. Ч.1. М.: Просвещение, 2016. – 159с.
5.Немченко В.Н. Современный русский язык. Словообразование. М.: Высш.шк., 1984. – 255с
6.Примерные программы по учебным предметам. Начальная школа. В 2ч. Ч.1. М.: Просвещение, 2010. – 317с.
7.Филиппова Л.С. Современный русский язык. Морфемика. Словообразование. М.: Флинта
CC BY-ND
A work licensed in this way allows the following:
1. The freedom to use and perform the work: The licensee must be allowed to make any use, private or public, of the work.
2. The freedom to study the work and apply the information: The licensee must be allowed to examine the work and to use the knowledge gained from the work in any way. The license may not, for example, restrict "reverse engineering."
2. The freedom to redistribute copies: Copies may be sold, swapped or given away for free, in the same form as the original.