SOME TRAFFIC SAFETY ISSUES AT UNREGULATED PEDESTRIAN CROSSINGS IN THE CITY
Abstract
The groups of participants of the pedestrian and automobile flows, whose actions cause the greatest danger to the occurrence of conflict situations in the zone of unregulated transition, are identified. The factors determining the likelihood of a traffic accident at an unregulated transition are systematized, for which probability estimates of the occurrence of road traffic accidents are calculated. As an estimated parameter, the hazard coefficient of a conflict point of an unregulated transition is proposed, which is determined by the ratio of the probability of a traffic accident in the real-time hourly interval to the average annual probability of a traffic accident reduced to the hourly interval. The dependences of the hazard ratio of an unregulated transition are established on the most significant factors: the speed mode of transport in the area before the transition and the state of the road surface.
References
2.Волков, В.С. Расчет вероятностных оценок опасности конфликтных точек на дорожных пересечениях [Текст] / В.С. Волков, Д.Ю. Кастырин "Мир транспорта и технологических машин" №
4(55) 2016, C. 105-110.
3.Евтюков С.А., Дорожно-транспортные происшествия: расследование, реконструкция, экспертиза [Текст] /С.А. Евтюков, Я.В. Васильев // под ред. проф. С.А. Евтюкова.- СПб.: Изд-во ДНК, 2008. -392 с.
4.Живоглядов, В.Г. Теория пропуска транспортных и пешеходных потоков / В.Г. Живоглядов // Известия ВУЗов. Сев.-Кав. Регион. – 2003. – 412 с.
5.Затворницкий, А.П. Алгоритм поиска оптимального пути в дорожной сети в условиях неопределённости [Текст] / В.Е. Межов, А.П. Затворницкий, О.Н. Черкасов // Транспортное дело России. – 2006. Т. 7. – С. 32.
6.Ильина, И.Е. Исследование возможности предотвращения дорожно-транспортного происшествия при использовании пограничных значений [Текст] / И.Е. Ильина, В.И. Буркина // Мир транспорта и технологических машин. Орёл: ФГБОУ ВПО «Госуниверситет – УНПК» № 3 (50), 2015. С.77 … 83.
7.Ким, П.А. Снижение риска наезда на пешеходов в условиях ограниченной видимости на нерегулируемых пешеходных переходах [Текст] / П.А. Ким, С.П. Озорнин, В.Г. Масленников // Вестн. Иркутского гос. техн. ун-та, № 6(89): Иркутск: Изд-во ИрГТУ, 2014. – С. 147 – 154.
8.Корчагин, В.А. Классификация наземных пешеходных переходов / В.А. Корчагин, В.Э. Клявин, А.В. Симаков // Вестник ИГТУ, Иркутск. 2012. №1. С. 103-108.
9.Озорнин, С.П. Обеспечение безопасности пешеходов в условиях интенсивного городского движения автомототранспортных средств [Текст] / С.П. Озорнин, П.А. Ким. Вестник СГТУ: Научнотехнический журнал. - Саратов, 2013, № 2 (71). Вып. 2, С. 21 – 26.
10. Рябоконь, Ю.А. Государственное управление безопасностью дорожного движения: учебное пособие. – Омск: СибАДИ, 2013. – 280 с.
11. An Auto-tuning Assisted Power-Aware Study of Iris Matching Algorithm on Intel’s SCC // Gildo Torres, Chen Liu, Jed Kao-Tung Chang, Fang Hua, Stephanie Schuckers // Journal of Signal Processing Systems, 2015. – Volume: 80, Issue 3, pp. 261-276.
12. Foltýn V., Šatra P.: Study of assessment of the technical feasibility and performance of safe roads in 2+1standard in first class road network of Hradec Králové Region. AF-City Plan. Praha. 2013.
13. Weber R., Löhe U.: Verkehrssicherheit und Verkehrsablaut auf b2+1 Strecken. Bundesanstalt für Straenwesen. Bergisch Gladbach. 2004.
14. Korchagin V. A., Novikov А.N., Lyapin S.A., Rizayeva Yu. N. Complex self-developin transport systems // International journal of pharmacy and technology. 2016 Vol. 8, Issue No.3. C. 15253 – 15261.
15. Korchagin V. A., Lyapin S.A., Rizayeva Yu. N., Konovalova V.A. Subsystem of Road Accident Consequences Elimination. Methodology of Subsystem Efficiency Improvement // Transportation Research Procedia. 2017 Vol. 20, Issue No.3. C. 316-321. evaluation.
CC BY-ND
A work licensed in this way allows the following:
1. The freedom to use and perform the work: The licensee must be allowed to make any use, private or public, of the work.
2. The freedom to study the work and apply the information: The licensee must be allowed to examine the work and to use the knowledge gained from the work in any way. The license may not, for example, restrict "reverse engineering."
2. The freedom to redistribute copies: Copies may be sold, swapped or given away for free, in the same form as the original.