TO THE QUESTION OF MANAGING THE HR-BRAND OF THE PHARMACY ORGANIZATION

  • Нина Николаевна Карева Sankt-Peterburgskiy Khimiko-Farmatsevticheskiy Universitet
  • Valeria Dmitrievna Shvetsova Sankt-Peterburgskiy Khimiko-Farmatsevticheskiy Universitet
Keywords: HR-brand, social responsibility, motivation, wage, psychological climate, employee turnover

Abstract

The HR brand represents the image of an employer company in the minds of its employees, as well as potential employees in the labor market. If a company has enough resources to take care of its employees, then this company can be trusted. This approach allows the employer to successfully compete in the labor market for the best specialists and not to experience «personnel hunger» in the future. Companies that consistently implement social programs (i.e. are socially responsible organizations) have the brand of a stable and reliable employer. Sociometric methods are used to control the comfortable state of the organization when studying small groups.

Author Biographies

Нина Николаевна Карева, Sankt-Peterburgskiy Khimiko-Farmatsevticheskiy Universitet
doct. farm. Sci., Professor, St. Petersburg State Chemical-Pharmaceutical University of the Ministry of Health of Russia, Professor of the Department of Management and Economics of Pharmacy
Valeria Dmitrievna Shvetsova, Sankt-Peterburgskiy Khimiko-Farmatsevticheskiy Universitet
part-time postgraduate student of the 3rd year of study

References

Бэрроу, С. Бренд работодателя: лучшее из бренд-менеджмента – в работу с кадрами / Бэрроу С., Мосли Р. - М.: Группа ИДТ, 2007. – 195 с.;

Национальный стандарт РФ «Руководство по социальной ответственности». ГОСТ Р ИСО 26000-2012. - М.: Стандартинформ, 2014. – С. 30–32;

Федеральный закон от 28.12.2013 № 426-ФЗ (ред. от 19.07.2018) «О специальной оценке условий труда»;

Карева, Н.Н. Социометрия как инструмент профессионального анализа внутренних коммуникаций коллективов аптечных организаций / Н.Н. Карева, Н.В. Марченко // Управление аптекой, №3, 2016. С. 24-35;

Карева, Н.Н. Трудовые практики – перспективное направление развития социальной ответственности аптечных организаций / Н.Н. Карева // Вестник Российской Военномедицинской академии, №3 (63), 2018. С. 214-218;

Карева, Н.Н. Обеспечение комфортного психологического состояния – одно из внутренних направлений социальной ответственности аптечной организации / Н.Н. Карева // Научные ведомости Белгородского гос. ун-та. Медицина. Фармация, №3. Т.41. – С. 502-511, 2018. С. 502-511.

Published
2020-02-17
How to Cite
Карева, Нина Николаевна, and Valeria Dmitrievna Shvetsova. 2020. “TO THE QUESTION OF MANAGING THE HR-BRAND OF THE PHARMACY ORGANIZATION”. EurasianUnionScientists 1 (70), 61-63. https://doi.org/10.31618/ESU.2413-9335.2020.1.70.527.