TO THE QUESTION OF MANAGING THE HR-BRAND OF THE PHARMACY ORGANIZATION
Abstract
The HR brand represents the image of an employer company in the minds of its employees, as well as potential employees in the labor market. If a company has enough resources to take care of its employees, then this company can be trusted. This approach allows the employer to successfully compete in the labor market for the best specialists and not to experience «personnel hunger» in the future. Companies that consistently implement social programs (i.e. are socially responsible organizations) have the brand of a stable and reliable employer. Sociometric methods are used to control the comfortable state of the organization when studying small groups.
References
Бэрроу, С. Бренд работодателя: лучшее из бренд-менеджмента – в работу с кадрами / Бэрроу С., Мосли Р. - М.: Группа ИДТ, 2007. – 195 с.;
Национальный стандарт РФ «Руководство по социальной ответственности». ГОСТ Р ИСО 26000-2012. - М.: Стандартинформ, 2014. – С. 30–32;
Федеральный закон от 28.12.2013 № 426-ФЗ (ред. от 19.07.2018) «О специальной оценке условий труда»;
Карева, Н.Н. Социометрия как инструмент профессионального анализа внутренних коммуникаций коллективов аптечных организаций / Н.Н. Карева, Н.В. Марченко // Управление аптекой, №3, 2016. С. 24-35;
Карева, Н.Н. Трудовые практики – перспективное направление развития социальной ответственности аптечных организаций / Н.Н. Карева // Вестник Российской Военномедицинской академии, №3 (63), 2018. С. 214-218;
Карева, Н.Н. Обеспечение комфортного психологического состояния – одно из внутренних направлений социальной ответственности аптечной организации / Н.Н. Карева // Научные ведомости Белгородского гос. ун-та. Медицина. Фармация, №3. Т.41. – С. 502-511, 2018. С. 502-511.
CC BY-ND
A work licensed in this way allows the following:
1. The freedom to use and perform the work: The licensee must be allowed to make any use, private or public, of the work.
2. The freedom to study the work and apply the information: The licensee must be allowed to examine the work and to use the knowledge gained from the work in any way. The license may not, for example, restrict "reverse engineering."
2. The freedom to redistribute copies: Copies may be sold, swapped or given away for free, in the same form as the original.