SPECIFICITY OF PSYCHOCORRECTION IN CHILDREN WITH AUTISM SPECTRUM DISORDER
Abstract
The article examines the specificity and differences in the forms of autism spectrum disorder. The main authoritative opinions on this issue are presented, which form the idea of autism spectrum disorder and the specifics of work in this direction. The basic principles of psychological correction, the necessary conditions and directions of psychological correction are also presented.
References
Аппе Ф. Введение в психологическую теорию аутизма. М.: Теревинф, 2012.
Аутизм и нарушения развития. 2014, №3 3. Башина В. М. Ранняя детская шизофрения (статика и динамика). М.: Медицина, 1989.
Дорохов М. Б. Клиникопатопсихологический анализ случаев аутистического развития//Научноисследовательские публикации. №12 (16)/2014. С. 42-70.
Ермоленко Н. А., Ермаков А. Ю., Бучнева И. А., Уварова М.В., Захарова Е. И. Эпилепсия с продолженной эпилептиформной активностью во сне у детей и подрост-ков // Журнал неврологии и психиатрии. 2010. Вып. 2. 11. С. 10-14.
Зенков Л. Р. Лечение эпилепсии. М.: Изд-во ИИА «Ремедиум», 2001.
Лебединский В. В. Нарушения психического развития у детей. М.: Изд-во Моск. Ун-та, 1985.
Мамайчук И. И.. Помощь психолога детям с аутизмом. — СПб.: Речь. 2007. – 288 с.
Менделевич В. Д. Феноменология и симптоматология в современной психиатрии: всё дальше от Ясперса//Неврологический вестник. Т. XLV, выпуск 3. Казань, «Медицина», 2013. С. 3-9.
Никольская О. С. «Особенности обучения аутичных детей». Детский аутизм: хрестоматия/ Сост. Л. М. Шипицына. СПб., 2001. – 234
Пищик И.В. Сопровождения и практика обучения детей с аутическими расстройствами // Вестник Таганрогского института имени А.П. Чехова. 2018. С. 66-71
Симашкова Н. В. Атипичный аутизм в детском возрасте. Автореф. Докт. диссер. М., 2006.
Симашкова Н. В. Эффективная фармакотерапия и реабилитация больных с расстройствами аутистического спектра // Неврология и психиатрия. 2011. № 3. С. 14-22.
CC BY-ND
A work licensed in this way allows the following:
1. The freedom to use and perform the work: The licensee must be allowed to make any use, private or public, of the work.
2. The freedom to study the work and apply the information: The licensee must be allowed to examine the work and to use the knowledge gained from the work in any way. The license may not, for example, restrict "reverse engineering."
2. The freedom to redistribute copies: Copies may be sold, swapped or given away for free, in the same form as the original.