DISPLAY - AS ONE OF THE MERCHANDISING TOOLS

  • K.U. Shakurova Samara State University of Economics
  • T.E. Evtodieva Samara State University of Economics
Keywords: showcase, merchandising, sales, efficiency, competent design

Abstract

An important issue today is the effectiveness of merchandising in retail. In Russia, merchandising has appeared relatively recently, but it has already firmly taken one of the most important places in the tools for increasing sales. There are several types of merchandising, among which the most attention is paid to visual merchandising. Considering all the merchandising tools in this article, most attention is paid to the Windows. Storefronts are one of the most important means of commercial advertising. Their design is based on the principle of advertising display of natural goods. The showcase has a great psychological effect on the buyer and significantly affects the volume of sales of the company. Therefore, the uniqueness of the window design, the difference between the display of goods from other stores, is of great importance.

References

Багиев Г.Л., Тарасевич В.М., Анн Х. Маркетинг. М.: Экономика. 2001. С.486-492.

Берман Б., Эванс Дж., Джоэл Р. Розничная торговля: стратегическийподход. М.: Вильяме, 2013. — 1184 с.

Игнатенко А.А. Магазинная витрина как средство коммуникации: исторический опыт и современность. - Научно-технический вестник информационных технологий, механики и оптики – 2006

Ильяненко С. WEB-витрина вашего магазина. – (Бизнес-технологии) //Российская торговля. – 2004. - №10. – С. 36 – 39.

Канаян К. и Р. Мерчандайзинг. М.: РИПхолдинг, 2005. — 236 с.

Коровкин М. Витрина ищет любопытных. – (Практика и технологии) // Российская торговля. – 2005. - №1/2. – С. 48 – 50.

Парамонова Т. Реклама на месте продажи // Современная торговля. – 2003. - №3. – С.63- 66.

Разыграева А.А. Основные типы витрин и принципы их оформления в отечественных магазинах// Студенческий: электрон. научн. журн. 2018. № 22(42).

Таборова Л.Г. Умный мерчандайзинг. М.: «Дашков и К», 2009. — 160 с.

Чигиринова М. Витрина как маркетинговый инструмент воздействия // Торговля. – 2007. - №67. – С.25 – 34.

Мерчандайзинг витрины. [Электронный ресурс]. – URL: https://p-analitika.ru/merchendajzingvitriny/

Практика витринистики и мерчандайзинга. [Электронный ресурс]. – URL: https://www.bolkunova.ru/conference-retailexpert/stati-olgi-bolkunovoy/praktika-vitrinistiki-imerchandayzinga

Витринистика. Построение витрин. [Электронный ресурс]. – URL:https://tradehelp.com/torgovie-tehnologii/vitrinistika.html

Камнева А.С. Основные виды мерчандайзинга// Научное сообщество студентов: Междисциплинарные исследования: сб. ст. по мат. I междунар. студ. науч.-практ. конф. № 1. URL: https://sibac.info//sites/default/files/files/06_12_12/06.12.2011.pdf

Published
2020-02-17
How to Cite
Shakurova , K.U., and T.E. Evtodieva. 2020. “DISPLAY - AS ONE OF THE MERCHANDISING TOOLS”. EurasianUnionScientists 4 (70), 60-62. https://doi.org/10.31618/ESU.2413-9335.2020.4.70.550.