DISPLAY - AS ONE OF THE MERCHANDISING TOOLS
Abstract
An important issue today is the effectiveness of merchandising in retail. In Russia, merchandising has appeared relatively recently, but it has already firmly taken one of the most important places in the tools for increasing sales. There are several types of merchandising, among which the most attention is paid to visual merchandising. Considering all the merchandising tools in this article, most attention is paid to the Windows. Storefronts are one of the most important means of commercial advertising. Their design is based on the principle of advertising display of natural goods. The showcase has a great psychological effect on the buyer and significantly affects the volume of sales of the company. Therefore, the uniqueness of the window design, the difference between the display of goods from other stores, is of great importance.
References
Багиев Г.Л., Тарасевич В.М., Анн Х. Маркетинг. М.: Экономика. 2001. С.486-492.
Берман Б., Эванс Дж., Джоэл Р. Розничная торговля: стратегическийподход. М.: Вильяме, 2013. — 1184 с.
Игнатенко А.А. Магазинная витрина как средство коммуникации: исторический опыт и современность. - Научно-технический вестник информационных технологий, механики и оптики – 2006
Ильяненко С. WEB-витрина вашего магазина. – (Бизнес-технологии) //Российская торговля. – 2004. - №10. – С. 36 – 39.
Канаян К. и Р. Мерчандайзинг. М.: РИПхолдинг, 2005. — 236 с.
Коровкин М. Витрина ищет любопытных. – (Практика и технологии) // Российская торговля. – 2005. - №1/2. – С. 48 – 50.
Парамонова Т. Реклама на месте продажи // Современная торговля. – 2003. - №3. – С.63- 66.
Разыграева А.А. Основные типы витрин и принципы их оформления в отечественных магазинах// Студенческий: электрон. научн. журн. 2018. № 22(42).
Таборова Л.Г. Умный мерчандайзинг. М.: «Дашков и К», 2009. — 160 с.
Чигиринова М. Витрина как маркетинговый инструмент воздействия // Торговля. – 2007. - №67. – С.25 – 34.
Мерчандайзинг витрины. [Электронный ресурс]. – URL: https://p-analitika.ru/merchendajzingvitriny/
Практика витринистики и мерчандайзинга. [Электронный ресурс]. – URL: https://www.bolkunova.ru/conference-retailexpert/stati-olgi-bolkunovoy/praktika-vitrinistiki-imerchandayzinga
Витринистика. Построение витрин. [Электронный ресурс]. – URL:https://tradehelp.com/torgovie-tehnologii/vitrinistika.html
Камнева А.С. Основные виды мерчандайзинга// Научное сообщество студентов: Междисциплинарные исследования: сб. ст. по мат. I междунар. студ. науч.-практ. конф. № 1. URL: https://sibac.info//sites/default/files/files/06_12_12/06.12.2011.pdf
Copyright (c) 2020 K. Shakurova, T. Evtodieva

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.
CC BY-ND
A work licensed in this way allows the following:
1. The freedom to use and perform the work: The licensee must be allowed to make any use, private or public, of the work.
2. The freedom to study the work and apply the information: The licensee must be allowed to examine the work and to use the knowledge gained from the work in any way. The license may not, for example, restrict "reverse engineering."
2. The freedom to redistribute copies: Copies may be sold, swapped or given away for free, in the same form as the original.