ASYMMETRY OF INFORMATION IN A MIXED ECONOMY ON THE MARKET EDUCATIONAL SERVICES
Abstract
Education being fashionable is one of the current trends, and educational services market is complex and dynamic, with information asymmetry tending to be its inherent component. Information asymmetry is the situation when one of the deal parties has more or better information than the other, and this article looks into this particular phenomena. The author does not limit the article to the analysis of the information asymmetry in the educational services market, but suggests the various ways to minimize this source of risk.
References
OECD (2019), Education at a Glance 2019: OECD Indicators, OECD Publishing, Paris
Асимметрия информации в экономике [Электронный ресурс]: учеб. пособие / Б.Ж. Тагаров. – Иркутск : Изд-во БГУ, 2018 – 52 с.
Гордеева Д.С. Экономика образования [Текст]: учебное пособие для студентов / Д.С. Гордеева, Н.А. Дегтярева. – Челябинск: – «Цицеро», 2017. – 95с
Дондоков С.Б. Недобросовестное поведение вузов в образовательных отношениях: причины и меры противодействия // Вопросы экономики и права. 2010. №29. С. 72-76.
Доступность высшего образования в регионах России / А. Д. Громов, Д. П. Платонова, Д. С. Семенов, Т. Л. Пырова; Национальный исследовательский университет «Высшая школа экономики», Институт образования. — М.: НИУ ВШЭ, 2016. — 32 с
Институциональная экономика. Новая институциональная экономическая теория. / Коллектив авторов, Под ред. Аузан А.А. 2ое изд. М.: Проспект, 2016.
Нуреев Р.М. Курс микроэкономики. 3-е изд., испр. и доп. изд. М.: 2014.
Руднева А.О. Асимметрия информации и противоборство как источники рисков во внешней торговле / Вестник университета (Государственный университет управления). 2013. № 22. С. 148-152.
Copyright (c) 2020 A.O. Rudneva, V. A. Shchetinina

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.
CC BY-ND
A work licensed in this way allows the following:
1. The freedom to use and perform the work: The licensee must be allowed to make any use, private or public, of the work.
2. The freedom to study the work and apply the information: The licensee must be allowed to examine the work and to use the knowledge gained from the work in any way. The license may not, for example, restrict "reverse engineering."
2. The freedom to redistribute copies: Copies may be sold, swapped or given away for free, in the same form as the original.