SOME ISSUES OF STUDYING THE RUSSIAN FOLK COSTUME FOR THE CREATION OF MODERN ETHNIC IMAGES
Abstract
The study of folk culture and folk costume is necessary to create modern types of light industry products in ethnic style. When developing modern design images based on Russian culture and folk costume, questions arise, the study and solution of which will make it possible to create products that harmoniously combine the ethnocultural characteristics of the original source and meet the modern requirements of fashion and the consumer
References
2. Специфика прикладного исследования: учебное пособие. [Specifika prikladnogo issledovanija: uchebnoe posobie (In Russ)]. https://forpsy.ru/ works/ uchebnoe/ spetsifikaprikladnogo-issledovaniya/
3. Богданов В. В. Из истории женского южновеликорусского костюма // Этнографическое обозрение. 1914. № 1-2. С. 141-151. [Bogdanov V. V. Iz istorii zhenskogo juzhnovelikorusskogo kostjuma // Jetnograficheskoe obozrenie. 1914. № 1-2. S. 141-151 .(In Russ)].
4. Павлова О.С. Художественное своеобразие русского народного костюма Центрального Черноземья. / Диссертация кандидата искусствоведения: 17.00.04 – М., 2015. [Pavlova O.S. Hudozhestvennoe svoeobrazie russkogo narodnogo kostjuma Central'nogo Chernozem'ja. / Dissertacija kandidata iskusstvovedenija: 17.00.04 – M., 2015. (In Russ)]. http://dlib.rsl.ru /rsl01008000000 /rsl01008276000/rsl01008276825/ rsl01008276825.pdf.
5. Герасимова М.П., Золотцева Л.В., Мехтиева М.И. Трансформация деталей кроя русского костюма в моделях современной женской одежды из трикотажных полотен. // Костюмология, 2019. – №2. – Т.4. [Gerasimova M.P., Zolotceva L.V., Mehtieva M.I. Transformacija detalej kroja russkogo kostjuma v modeljah sovremennoj zhenskoj odezhdy iz trikotazhnyh poloten. // Kostjumologija, 2019. – №2. – T.4. In Russ)]. https://kostumologiya.ru/PDF/15TLKL219.pdf.
6. Иус Е.С. Авторская интерпретация элементов русского народного костюма в современной одежде. / Магистерская диссертация по направлению подготовки: 54.04.03 - Искусство костюма и текстиля. – Барнаул, 2016. [Ius E.S. Avtorskaja interpretacija jelementov russkogo narodnogo kostjuma v sovremennoj odezhde. / Magisterskaja dissertacija po napravleniju podgotovki: 54.04.03 - Iskusstvo kostjuma i tekstilja. – Barnaul, 2016 (In Russ)]. http:// elibrary.asu.ru/ xmlui/handle/asu/3331.
7. Бережнова М.Л. Русский народный костюм сегодня: развитие традиций или конструирование образа? // Сборник трудов конференции «Этнография Алтая и сопредельных территорий». – Барнаул, 2008. – С.303-305. [Berezhnova M.L. Russkij narodnyj kostjum segodnja: razvitie tradicij ili konstruirovanie obraza? // Sbornik trudov konferencii «Jetnografija Altaja i sopredel'nyh territorij». – Barnaul, 2008. – S.303-305. (In Russ)].
8. Пармон Ф.М. Русский народный костюм как художественно-конструкторский источник творчества. – М.: Легпромбытиздат, 1994. [Parmon F.M. Russkij narodnyj kostjum kak hudozhestvennokonstruktorskij istochnik tvorchestva. – M.: Legprombytizdat, 1994. (In Russ)].
9. Заговор против русской одежды. // Livejournal, 2015. [Заgovor protiv russkoj odezhdy. // Livejournal, 2015. (In Russ)]. http://russkiychelowek.livejournal.com/1150957.html.
CC BY-ND
A work licensed in this way allows the following:
1. The freedom to use and perform the work: The licensee must be allowed to make any use, private or public, of the work.
2. The freedom to study the work and apply the information: The licensee must be allowed to examine the work and to use the knowledge gained from the work in any way. The license may not, for example, restrict "reverse engineering."
2. The freedom to redistribute copies: Copies may be sold, swapped or given away for free, in the same form as the original.