РАЗВИТИЕ ИНТЕРЕСА У МЛАДШИХ ШКОЛЬНИКОВ К ЧТЕНИЮ ЛИТЕРАТУРНЫХ ПРОИЗВЕДЕНИЙ
Abstract
This article reveals the relevance of the problem of developing interest in reading in children of primary school age, analyzes the reasons for the decline in their interest in reading. The analysis of methods for attracting the attention of younger students to reading literary works is presented. The article is based on the theoretical literature on the research topic.
References
2. Актуальные вопросы формирования интереса в обучении: Учеб. пособие / под ред. Г. И. Щукиной. – М., 2014.
3. Галактионова, Т. Г. Чтение школьников как социально-педагогический феномен открытого образования: дис. ... д-ра пед. наук / Т. Г. Галактионова. - СПб., 2014.
4. Волченкова, Н.П. Основы развития читательских интересов младших школьников / Педагогика искусства Межвузовский сборник научных статей студентов, аспирантов и молодых ученых с международным участием. Под ред. Н. А. Асташовой. Брянск, 2013. https://elibrary.ru/item.asp?id=29027432
5. Тихомирова И.И. Как воспитать талантливого читателя / И.И. Тихомирова // Семейное чтение. - 2010. - №1.
6. Юнина, И.В., Царегородцева, Е.Н. Развитие читательского интереса через нестандартные формы уроков внеклассного чтения / Шаг в науку Сборник материалов Международной научнопрактической конференции, 2018.
CC BY-ND
A work licensed in this way allows the following:
1. The freedom to use and perform the work: The licensee must be allowed to make any use, private or public, of the work.
2. The freedom to study the work and apply the information: The licensee must be allowed to examine the work and to use the knowledge gained from the work in any way. The license may not, for example, restrict "reverse engineering."
2. The freedom to redistribute copies: Copies may be sold, swapped or given away for free, in the same form as the original.