ROLE OF ADVERTISING SOUVENIR PRODUCTS AS A SPECIAL ELEMENT GRAPHIC DESIGN IN THE CONTEXT OF THE DEVELOPMENT OF THE BRAND ORGANIZATION STYLE

  • K. Kulkovskij Студент-магистр 1 курса Специальности «54.04.01- Графический и коммуникативный дизайн»
Keywords: advertising and souvenir products, souvenir, advertising, graphic design, marketing communications, commercial organization, corporate identity, business communications

Abstract

This article discusses the main approaches to the definition of advertising and souvenir products as a special element of marketing communications. The role of advertising and souvenir products in the context of developing the corporate identity of the organization and business communications is considered. Advertising and souvenir products are considered as a special element of graphic design.

Author Biography

K. Kulkovskij , Студент-магистр 1 курса Специальности «54.04.01- Графический и коммуникативный дизайн»

This article discusses the main approaches to the definition of advertising and souvenir products as a special element of marketing communications. The role of advertising and souvenir products in the context of developing the corporate identity of the organization and business communications is considered. Advertising and souvenir products are considered as a special element of graphic design.

References

1. Ажгихин С.Г. Создание проектного образа в процессе разработки рекламных изображений // Преподаватель ХХI век. – 2009. – №3-1. – С.187192.
2. Акинфеева И.И., Железняк О.Е. Сувенир как феномен культуры: специфика и классификационные признаки // Вестник ИрГТУ. 2015. №5 (100). – С.305-313.
3. Быстрова Т.Ю. Необходимые характеристики образа в дизайне сувенирной продукции // Академический вестник УралНИИпроект РААСН. – 2015. – №1. – С.91-97.
4. Быстрова Т. Ю. Сувенир как элемент корпоративной культуры и бизнес-коммуникаций // Человек в мире культуры. – 2013. – №3. – С.41-50.
5. Епифанова А.Г. Дизайн в актуальном рекламном дискурсе: социокультурные смыслы и функции // Научный журнал КубГАУ - Scientific Journal of KubSAU. – 2015. – №114. – URL: https://cyberleninka.ru/article/n/dizayn-v-aktualnomreklamnom-diskurse-sotsiokulturnye-smysly-i-funktsii (дата обращения: 28.10.2020).
6. Реклама: управленческий аспект: учеб. пособие / Д. Ю. Нархов, Е. Н. Нархова; [науч. ред. Н. Б. Серова]; М-во образования и науки Рос. Федерации, Урал. федер. ун-т. – Екатеринбург: Изд-во Урал. ун-та, 2015. – 264 с. 7. Рябчиков А.В. К определению рекламного сувенира // Знание. Понимание. Умение. – 2013. – №1. – С.160-166.
Published
2020-11-20
How to Cite
Kulkovskij , K. 2020. “ROLE OF ADVERTISING SOUVENIR PRODUCTS AS A SPECIAL ELEMENT GRAPHIC DESIGN IN THE CONTEXT OF THE DEVELOPMENT OF THE BRAND ORGANIZATION STYLE”. EurasianUnionScientists 4 (10(79), 15-18. https://archive.euroasia-science.ru/index.php/Euroasia/article/view/153.