ROLE OF ADVERTISING SOUVENIR PRODUCTS AS A SPECIAL ELEMENT GRAPHIC DESIGN IN THE CONTEXT OF THE DEVELOPMENT OF THE BRAND ORGANIZATION STYLE
Abstract
This article discusses the main approaches to the definition of advertising and souvenir products as a special element of marketing communications. The role of advertising and souvenir products in the context of developing the corporate identity of the organization and business communications is considered. Advertising and souvenir products are considered as a special element of graphic design.
References
2. Акинфеева И.И., Железняк О.Е. Сувенир как феномен культуры: специфика и классификационные признаки // Вестник ИрГТУ. 2015. №5 (100). – С.305-313.
3. Быстрова Т.Ю. Необходимые характеристики образа в дизайне сувенирной продукции // Академический вестник УралНИИпроект РААСН. – 2015. – №1. – С.91-97.
4. Быстрова Т. Ю. Сувенир как элемент корпоративной культуры и бизнес-коммуникаций // Человек в мире культуры. – 2013. – №3. – С.41-50.
5. Епифанова А.Г. Дизайн в актуальном рекламном дискурсе: социокультурные смыслы и функции // Научный журнал КубГАУ - Scientific Journal of KubSAU. – 2015. – №114. – URL: https://cyberleninka.ru/article/n/dizayn-v-aktualnomreklamnom-diskurse-sotsiokulturnye-smysly-i-funktsii (дата обращения: 28.10.2020).
6. Реклама: управленческий аспект: учеб. пособие / Д. Ю. Нархов, Е. Н. Нархова; [науч. ред. Н. Б. Серова]; М-во образования и науки Рос. Федерации, Урал. федер. ун-т. – Екатеринбург: Изд-во Урал. ун-та, 2015. – 264 с. 7. Рябчиков А.В. К определению рекламного сувенира // Знание. Понимание. Умение. – 2013. – №1. – С.160-166.
CC BY-ND
A work licensed in this way allows the following:
1. The freedom to use and perform the work: The licensee must be allowed to make any use, private or public, of the work.
2. The freedom to study the work and apply the information: The licensee must be allowed to examine the work and to use the knowledge gained from the work in any way. The license may not, for example, restrict "reverse engineering."
2. The freedom to redistribute copies: Copies may be sold, swapped or given away for free, in the same form as the original.