РОЛЬ КЛАУЗУРНОГО МЕТОДА В УЧЕБНОМ ПРОЦЕССЕ

  • M. Salyahova ФГБОУВО «Казанский государственный архитектурно-строительный университет»
Keywords: clausura, project graphics, composition, coloristics, artistic image

Abstract

The role of Clausura in the process of training architects and designers is presented. At each stage of training, when solving project tasks, Clausura is used as a form of demonstrating students ' professional skills. We analyze various design situations in which it is necessary to clearly formulate and quickly display the architectural idea graphically. We consider design and graphic techniques due to the peculiarities of the project theme. Recommendations are given for their rational and effective use in the implementation of architectural plans.

Author Biography

M. Salyahova , ФГБОУВО «Казанский государственный архитектурно-строительный университет»

преподаватель кафедры графического моделирования

References

1.Бархин Б.Г., Методика архитектурного проектирования: Учеб.- метод. пособие – М.: Стройиздат,1993.– С.438.
2.Токарев А.Г. Метод а [Текст] = Method a :Инновационная методика освоения дисциплины «Архитектурное проектирование»: учебнометодическое пособие. Ростов-на-Дону: ИАРХИ ЮФУ, 2010. – С.111:ил.
3.Ефимов А.В., Панова Н.Г. Архитектурная колористика и пластические искусства: монография / Андрей Владимирович Ефимов, Наталья Геннадьевна Панова. – 2 изд. – М.: БуксМАрт, 2019. — С.424: ил.
Published
2020-12-14
How to Cite
Salyahova , M. 2020. “РОЛЬ КЛАУЗУРНОГО МЕТОДА В УЧЕБНОМ ПРОЦЕССЕ ”. EurasianUnionScientists 4 (11(80), 9-11. https://archive.euroasia-science.ru/index.php/Euroasia/article/view/265.