СОСТАВЛЕНИЕ МЕТОДИКИ ПРИМЕНЕНИЯ НЕЧЕТКОГО МОДЕЛИРОВАНИЯ В МОНИТОРИНГЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЙ СИСТЕМЫ
Abstract
The article presents the results of the authors ' research on the development of methods for using fuzzy modeling in building a model of a Manager's workplace in the rector's office of a typical University and monitoring educational systems.
References
2 Марданов М. В., Телегина Н.В. Квалиметрия качества подготовки студентов: индексный подход // Современные концепции и технологии гарантированного качества высшего образования: сборник статей участников Международной научно-практической конференции (26-28 июня 2014 г.) / под науч. ред. В.И. Андреева. - Казань: Изд-во Казан. ун-та, 2014. – 276 с.
3 Полещук О. М. О применении нечетких множеств в задачах построения уровневых градаций. Лесной вестник, 4(13), - 2000, - С. 143146.
4 Кудинов Ю. И. Нечеткие модели вывода в экспертных системах.// Изв. АН Теория и системы управления, 1997, 5. - с.75- 83.
5 Поспелов Д. А. Ситуационное управление: теория и практика. - М.: Наука. - Гл. ред. физ.мат.лит.,- 1986. - 288 с.
6 Заде Л. А. Размытые множества и их применения в распознавании образов и кластеранализе. - М.: Мир, - 1980. - 390 с.
CC BY-ND
A work licensed in this way allows the following:
1. The freedom to use and perform the work: The licensee must be allowed to make any use, private or public, of the work.
2. The freedom to study the work and apply the information: The licensee must be allowed to examine the work and to use the knowledge gained from the work in any way. The license may not, for example, restrict "reverse engineering."
2. The freedom to redistribute copies: Copies may be sold, swapped or given away for free, in the same form as the original.