ВОПРОСЫ АРХИТЕКТУРНО-КОНСТРУКТИВНОГО ПРОЕКТИРОВАНИЯ ТРАНСПОРТНОПЕРЕСАДОЧНОГО УЗЛА «ИЖОРА»
Abstract
This article discusses possible architectural and constructive solutions of the Izhora transport hub, as well as architectural and urban construction features of the environment. The process of forming a complex structural configuration of the projected building is considered. The site has been determined for the location of the Izhora TPU near the settlement of Bolshaya Izhora, adjacent to the railway station Bolshaya Izhora. During the design process, the structural scheme consists of two functional blocks: a transport hub and a depot building. The main block is a steel frame with reinforced concrete stiffening belts, a spiral ramp and columns
References
Technology. 2020;6(4):00-00. doi 10.17816/transsyst20206400-00].
3.Меркулова М.В. Многофункциональный транспортно-пересадочный узел, включающий высоко- и сверхскоростные магистрали / Актуальные проблемы строительства. Материалы 70-й Всероссийской научно-практической конф. студентов, аспирантов и молодых ученых СанктПетербургского госуд. архитектурностроительного ун-та. Ч.1. СПбГАСУ. – СПб., 2017. – С. 244–248. [Merkulova MV. Mnogofunkcional'nyj transportno-peresadochnyj uzel, vklyuchayushchij vysoko- i sverhskorostnye magistrali. In “Aktual'nye problemy stroitel'stva” Materialy 70-j Vserossijskoj nauchno-prakticheskoj konf. studentov, aspirantov i molodyh uchenyh St-Petersburg: GASU, 2017. рp. 244-248 (In Russ.)].
4.Бондарева Е.О. Городской многофункциональный транспортно-пересадочный узел, включающий высокоскоростную магистраль / Актуальные проблемы строительства. Материалы 70-й Всероссийской научно-практической конф. студентов, аспирантов и молодых ученых СанктПетербургского госуд. архитектурностроительного ун-та. Ч.1. СПбГАСУ. – СПб., 2017.–
С. 207-211. [Bondareva EO. Gorodskoj mnogofunkcional'nyj transportno-peresadochnyj uzel, vklyuchayushchij vysokoskorostnuyu magistral'. In “Aktual'nye problemy stroitel'stva” Materialy 70-j Vserossijskoj nauchno-prakticheskoj konf. studentov, aspirantov i molodyh uchenyh St-Petersburg: GASU, 2017. Pp. 207-211 (In Russ.)].
5.Вакуленко С.П., Евреенова Н.Ю. Техническое оснащение и технология работы транспортно-пересадочных узлов, формируемых с участием железнодорожного транспорта: Учебное пособие. – М.: МИИТ, 2015. – 195 с. [Vakulenko SP, Evreenova NYu. Tekhnicheskoe osnashchenie i tekhnologiya raboty transportno-peresadochnyh uzlov, formiruemyh s uchastiem zheleznodorozhnogo transporta: Uchebnoe posobie. Moscow: MIIT, 2015. 195 p. (In Russ.)].
6.Безверхая Е.П., Скопинцев А.В. Функционально-типологические модели в архитектуре интермодальных транспортнопересадочных узлов // Architecture and Modern Information Technologies. – 2019. – №3(48). – C. 135– 147. [Bezverkhaya EP, Skopintsev AV. Functionaltypological models in the architecture of intermodal transport interchange Hubs. Architecture and Modern Information Technologies. 2019;3(48):135-147. (In Russ.)].
7.ГОСТ 33535-2015 «Соединения и перемещения железнодорожных путей. ТУ».
8.СП 395.1325800.2018 Транспортнопересадочные узлы. Правила проектирования.
CC BY-ND
A work licensed in this way allows the following:
1. The freedom to use and perform the work: The licensee must be allowed to make any use, private or public, of the work.
2. The freedom to study the work and apply the information: The licensee must be allowed to examine the work and to use the knowledge gained from the work in any way. The license may not, for example, restrict "reverse engineering."
2. The freedom to redistribute copies: Copies may be sold, swapped or given away for free, in the same form as the original.