ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ НАПРАВЛЕННОСТЬ КАК КОНЦЕПТУАЛЬНАЯ ОСНОВА ОБУЧЕНИЯ МАТЕМАТИКЕ СТУДЕНТОВ ПЕДАГОГИЧЕСКИХ СПЕЦИАЛЬНОСТЕЙ
Ключевые слова:
аналитические, прогностические, проективные, рефлексивные, мобилизационные, информационные, развивающие (креативные), перцептивные умения.
Аннотация
Профессиональная направленность математического образования как концептуальной основы обучения математике студентов педагогических специальностей является необходимым и достаточным условием реализации компетентностного подхода. Это требует рассмотрения вопросов моделирования
ПНОМ студентов педагогических специальностей и методики его реализации.
Литература
1.Talyzina N.F. Theoretical Problems of Programmed Learning - Moscow: Moscow State University,1969 .-- 431s.
2. Lomov B.F. Questions of general, educational and engineering psychology. - M .: Education, 1991 .-- 297 p.
3.Tatur Yu.G. Competence in the structure of the quality model of specialist training // Higher education today, 2004. - №3. - S. 20-26.
4. Fokin Yu.G. Teaching and education in higher education. - M., 2002.-306s.
5.Gershunsky B.S. Pedagogical foundations of lifelong education // Bulletin of the higher school, 1987. - №8. - S. 5-22.
6. Bespalko V.P. Systematic and methodological support of the educational process of training specialists. - M .: Higher school, 1989 - 141 p.
7.Vvedensky V.N. Pedagogical profession as a social institution // Pedagogy, 2006. №2. - S. 59-65.
8. Markova A.K. Psychology of professionalism. - M., 1999 .-- 308 p.
9.Vvedensky V.N. Pedagogical profession as a social institution // Pedagogy, 2006. №2. - S. 59-65.
10.Vvedensky V.N. Pedagogical profession as a social institution // Pedagogy, 2006. №2. - S. 59-65.
11. Pedagogy of vocational education: Textbook. manual for stud. higher. study. institutions // E.P. Belozertsev, A.D. Goneev, A.G. Pashkov et al. / Ed. V.A. Slastenin. - M .: Publishing Center Academy, 2004. - 368 p.
12.Efimenko V.P. Research methodology of psychological and pedagogical problems pedagogical education. - Voronezh, 1985. – 216 s
13.Ershov A.P. Definability and Computability. - Novosibirsk: Scientific. book., 1996 .-- 300 p.
14 Babansky Yu.K. Rational organization of educational activities. - M .: Knowledge, 1981 .-- 96 p.
15.Babansky Yu.K. Rational organization of educational activities. - M .: Knowledge, 1981 .-- 96 p.
16 Babansky Yu.K. Rational organization of educational activities. - M .: Knowledge, 1981 .-- 96 p.
2. Lomov B.F. Questions of general, educational and engineering psychology. - M .: Education, 1991 .-- 297 p.
3.Tatur Yu.G. Competence in the structure of the quality model of specialist training // Higher education today, 2004. - №3. - S. 20-26.
4. Fokin Yu.G. Teaching and education in higher education. - M., 2002.-306s.
5.Gershunsky B.S. Pedagogical foundations of lifelong education // Bulletin of the higher school, 1987. - №8. - S. 5-22.
6. Bespalko V.P. Systematic and methodological support of the educational process of training specialists. - M .: Higher school, 1989 - 141 p.
7.Vvedensky V.N. Pedagogical profession as a social institution // Pedagogy, 2006. №2. - S. 59-65.
8. Markova A.K. Psychology of professionalism. - M., 1999 .-- 308 p.
9.Vvedensky V.N. Pedagogical profession as a social institution // Pedagogy, 2006. №2. - S. 59-65.
10.Vvedensky V.N. Pedagogical profession as a social institution // Pedagogy, 2006. №2. - S. 59-65.
11. Pedagogy of vocational education: Textbook. manual for stud. higher. study. institutions // E.P. Belozertsev, A.D. Goneev, A.G. Pashkov et al. / Ed. V.A. Slastenin. - M .: Publishing Center Academy, 2004. - 368 p.
12.Efimenko V.P. Research methodology of psychological and pedagogical problems pedagogical education. - Voronezh, 1985. – 216 s
13.Ershov A.P. Definability and Computability. - Novosibirsk: Scientific. book., 1996 .-- 300 p.
14 Babansky Yu.K. Rational organization of educational activities. - M .: Knowledge, 1981 .-- 96 p.
15.Babansky Yu.K. Rational organization of educational activities. - M .: Knowledge, 1981 .-- 96 p.
16 Babansky Yu.K. Rational organization of educational activities. - M .: Knowledge, 1981 .-- 96 p.
Опубликован
2021-04-15
Как цитировать
Бакманова A. 2021. «ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ НАПРАВЛЕННОСТЬ КАК КОНЦЕПТУАЛЬНАЯ ОСНОВА ОБУЧЕНИЯ МАТЕМАТИКЕ СТУДЕНТОВ ПЕДАГОГИЧЕСКИХ СПЕЦИАЛЬНОСТЕЙ ». EurasianUnionScientists 1 (3(84), 14-19. https://doi.org/10.31618/ESU.2413-9335.2021.1.84.1271.
Раздел
Статьи
CC BY-ND
Эта лицензия позволяет свободно распространять произведение, как на коммерческой, так некоммерческой основе, при этом работа должна оставаться неизменной и обязательно должно указываться авторство.