POSSIBLE ANALOGUES OF STUDENTS’ INDEPENDENT WORK EVALUATION AS A WAY TO IMPROVE THE QUALITY OF THE EDUCATIONAL PROCESS IN A DISTANT FORMAT
Abstract
In the article the author provides an overview of the modern structure for evaluating students’ performance, and also points out the obvious, in his opinion, drawbacks of the rating system. Based on his professional experience of teaching a foreign language in a non-linguistic university, the author attempts to analyze possible options for optimizing the system for assessing the process and results of students' independent work, being an integral component of the whole educational process.
Special attention is paid to the necessity to use educational methods, which are progressive and relevant for modern life, such as project and game activities. Using the example of organizing a separate module of the game educational process, the author offers alternative options for evaluating the preparatory independent work of students and its results, considering them more progressive, closer to the realities of life, and also meeting the requirements of modern society.
References
Егорычев А.М., Федосеева И.А. Концепция управления системой образования в современном высшем учебном заведении на основе синергетического подхода // Вестник экономической интеграции. - 2012. - № 8 (52). - С. 167-173. URL: https://elibrary.ru/item.asp?id=18726411
Организация и контроль самостоятельной работы студентов: методические рекомендации / сост. Н.В. Соловова; под ред. В.П. Гарькина. – Самара: Изд-во «Универс - групп», 2006. – 15 с.
Пак Ю.Н., Шильникова И.О., Пак Д.Ю. Самостоятельная работа студента в условиях ГОС нового поколения // Высшее образование в России. – 2015. – № 6. – С. 138–144. URL: https://elibrary.ru/item.asp?id=23929728
Уваров В.И. Концепция глобальной игры в обучении студентов иностранному языку // Вестник РГГУ. Серия «Психология. Педагогика. Образование». 2019. - № 3. С. 107–115. URL: https://elibrary.ru/item.asp?id=41125317
Федосеева И.А. К вопросу о качестве высшего образования в современном российском обществе // ЦИТИСЭ. 2016. - № 3 (7). - С. 26. URL: https://elibrary.ru/item.asp?id=26398867
Федосеева И.А. Теоретические подходы к построению стратегии развития высшего образования // Социальная педагогика. № 1.- 2015. - С. 71-75. URL:https://elibrary.ru/item.asp?id=23602025
Фомина С.Н., Береза Н.А., Квитковская А.А. Построение индивидуального образовательного маршрута студента как способ осознанной учебной деятельности // Ученые записки Российского государственного социального университета. 2018. Т. 17. - № 3 (148). - С. 42-49. URL: https://elibrary.ru/item.asp?id=36499780
CC BY-ND
A work licensed in this way allows the following:
1. The freedom to use and perform the work: The licensee must be allowed to make any use, private or public, of the work.
2. The freedom to study the work and apply the information: The licensee must be allowed to examine the work and to use the knowledge gained from the work in any way. The license may not, for example, restrict "reverse engineering."
2. The freedom to redistribute copies: Copies may be sold, swapped or given away for free, in the same form as the original.