POSSIBLE ANALOGUES OF STUDENTS’ INDEPENDENT WORK EVALUATION AS A WAY TO IMPROVE THE QUALITY OF THE EDUCATIONAL PROCESS IN A DISTANT FORMAT

  • V. Uvarov Russian State University for the Humanities
Keywords: evaluation, students’ independent work, quality of the educational process, motivation, game technique, emotional background

Abstract

In the article the author provides an overview of the modern structure for evaluating students’ performance, and also points out the obvious, in his opinion, drawbacks of the rating system. Based on his professional experience of teaching a foreign language in a non-linguistic university, the author attempts to analyze possible options for optimizing the system for assessing the process and results of students' independent work, being an integral component of the whole educational process. 

Special attention is paid to the necessity to use educational methods, which are progressive and relevant for modern life, such as project and game activities. Using the example of organizing a separate module of the game educational process, the author offers alternative options for evaluating the preparatory independent work of students and its results, considering them more progressive, closer to the realities of life, and also meeting the requirements of modern society.

Author Biography

V. Uvarov , Russian State University for the Humanities

Assistant Professor, Department of Foreign Languages

References

Егорычев А.М., Федосеева И.А. Концепция управления системой образования в современном высшем учебном заведении на основе синергетического подхода // Вестник экономической интеграции. - 2012. - № 8 (52). - С. 167-173. URL: https://elibrary.ru/item.asp?id=18726411

Организация и контроль самостоятельной работы студентов: методические рекомендации / сост. Н.В. Соловова; под ред. В.П. Гарькина. – Самара: Изд-во «Универс - групп», 2006. – 15 с.

Пак Ю.Н., Шильникова И.О., Пак Д.Ю. Самостоятельная работа студента в условиях ГОС нового поколения // Высшее образование в России. – 2015. – № 6. – С. 138–144. URL: https://elibrary.ru/item.asp?id=23929728

Уваров В.И. Концепция глобальной игры в обучении студентов иностранному языку // Вестник РГГУ. Серия «Психология. Педагогика. Образование». 2019. - № 3. С. 107–115. URL: https://elibrary.ru/item.asp?id=41125317

Федосеева И.А. К вопросу о качестве высшего образования в современном российском обществе // ЦИТИСЭ. 2016. - № 3 (7). - С. 26. URL: https://elibrary.ru/item.asp?id=26398867

Федосеева И.А. Теоретические подходы к построению стратегии развития высшего образования // Социальная педагогика. № 1.- 2015. - С. 71-75. URL:https://elibrary.ru/item.asp?id=23602025

Фомина С.Н., Береза Н.А., Квитковская А.А. Построение индивидуального образовательного маршрута студента как способ осознанной учебной деятельности // Ученые записки Российского государственного социального университета. 2018. Т. 17. - № 3 (148). - С. 42-49. URL: https://elibrary.ru/item.asp?id=36499780

Published
2021-02-15
How to Cite
Uvarov , V. 2021. “POSSIBLE ANALOGUES OF STUDENTS’ INDEPENDENT WORK EVALUATION AS A WAY TO IMPROVE THE QUALITY OF THE EDUCATIONAL PROCESS IN A DISTANT FORMAT”. EurasianUnionScientists 1 (1(82), 47-50. https://doi.org/10.31618/ESU.2413-9335.2021.1.82.1195.